Allmänt

Information

Silkeskroken.se är en internetbutik för fiskeartiklar. Silkeskroken riktar sig främst till fiske efter Horngädda, även kallad Näbbgädda.
Silkeskroken.se drivs av Viking Wings, organisationsnummer 690320-5174. Silkeskroken har funnits sedan 2013 då vi började sälja de speciella silkestrådarna som fångar Horngädda utan krok.

Viking Wings
Emylundsvägen 16
446 38 Älvängen
[email protected]
0705- 77 47 47

Köpinformation

När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Läs mer hos Konsumentverket.

Silkeskroken.se reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

 

Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas ut per epost när du slutfört din beställning hos Silkeskroken.se.
Där hittar du uppgifter om vad du köpt med priser och fraktkostnad. Om något är fel med beställningen, 
kontakta oss direkt.

När ordern är hanterad och lagd i utkorgen, skickas det ett nytt epost meddelande till dig. 

Priser

Alla priser visas i Svenska kronor (SEK) och inluderar 25% moms.

Betalning

Vi erbjuder flera säkra betalningslösningar:

  • PayPal – Kortbetalning (Visa/MasterCard) och PayPal konto. (Din order är klar att packas och skickas direkt när vi får ordern)
  • Payson – Kortbetalning (Visa/MasterCard) och bankbetalningar via din internetbank. (Din order är klar att packas och skickas direkt när vi får ordern)
  • Payson Faktura -Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 20 kr.
    För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
    Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige.
    Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
  • Swish – Betalning med mobiltelefonen. (Din order är klar att packas och skickas direkt när vi får din betalning till vårt bankkonto)

Frakt och leverans

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Beställningar skickas normalt morgonen efter ordern mottagits.

Reklamationer och ångerrätt

Öppet köp

Du har full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 14 dagar efter det att du mottagit varan, om det visar sig att du inte är nöjd med din vara.

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning.
Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Byte

Kontakta oss alltid per epost innan du skickar tillbaka varan!
I eposten kan du också informera oss om vilken vara du vill byta till, så reserverar vi varan åt dig.


För att få byta en produkt måste den vara oanvänd och i sitt orginalemballage med alla eventuella etiketter kvar.
Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den.
Vi betalar frakten för den nya varan du vill byta till, men du står själv för returfrakten till oss.

Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Reklamation

Stämmer inte din vara överens med beskrivningen ? Är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? 

Kontakta oss så kommer vi överens om hur vi ska lösa det hela.

Det är oerhört viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor hos Silkeskroken.se.

kontaktinformation vid reklamationer:

[email protected]
0705-774747

Viking Wings
Emylundsvägen 16
446 38 Älvängen

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig.

Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. Du hittar mer uppgifter om vår dataskyddspolicy här.